Pasen

The Sky Is The Limit

De zomer is er!

Heerlijk! Het is weer zomer, ook bij ons in Apeldoorn.
Met nog een hoop zaken op ons reclamebureau in afrondende fase, werken ook wij naar onze vakantie toe. Heb jij nog opdrachten voor in de vakantieperiode?
Neem dan direct contact met ons op, dan kan het werk om de vakanties heen gepland worden, en lopen de opdrachten geen vertraging op!
Spoedjes in de vakantie? Geen probleem, wij zijn bereikbaar!

Vlekkeloos. wenst je een fijne zomer toe!

Reclamebureau?

Een eigen app?

Veel bedrijven dromen ervan; een eigen app.
Maar hoe werkt dat? En kost een app geen duizenden euro’s?

Vlekkeloos. helpt je uit de brand! Vanaf nu kan je via Vlekkeloos. je eigen app bestellen, met het Tiny Orca CMS systeem.Hoe werkt het?Je besteld je app-cms via Vlekkeloos., certified reseller van Tiny Orca. Daarna zijn er 2 opties; of je doet zelf je vormgeving, of je laat dit door Vlekkeloos. doen.

Ga je zelf aan de slag? Het gebruiksvriendelijke en overzichtelijke CMS van Tiny Orca wijst zichzelf, maar mocht je toch support nodig hebben, dan zijn er zowel de handige video-tutorials als de persoonlijke support van Vlekkeloos. Laat je de vormgeving over aan Vlekkeloos.? Wij zullen zorgen voor retina ready visuals en een geweldige look-and-feel in jouw huisstijl.

Is je app klaar? Dan krijg je eerst je app via OTA download om zelf te testen. Ben je tevreden met je app? Dan wordt de app binnen 8-16 uur in de Google Play store geplaatst, Apple reviewed eerst alle apps, dus na gemiddeld 2 weken staat de app in de Apple App Store voor zowel iPhone als iPad.

Nieuwsgierig geworden? Leuk! Binnenkort vind je een aparte pagina over de apps op deze website, je kan natuurlijk altijd even mailen of bellen als je gelijk aan de slag wil!

Start-to-app!

Direct Admin update naar php6

Momenteel voert DirectAdmin een uitrol van PhP6 uit. Waarschijnlijk zegt het je niks, dat hoeft ook niet. Mocht het echter zo zijn dat na de update je website niet meer functioneert zoals hij eerder wel deed, dan helpen we je graag. Speciaal voor dit euvel kan je mailen naar php@studiovlekkeloos.nl. Binnen de kortste keren loopt je site weer zoals je gewend bent; Vlekkeloos.

10.000 Facebook likes

Het is zo simpel als wat. Voor € 39,- heb je al 500 nieuwe likes, en voor € 300,- 10.000. Snel en goedkoop! Het enige wat je hoeft te doen is de URL van je Facebook page in te voeren, te betalen, en de fans stromen binnen. Wat wil je nog meer?

Je zou kunnen denken dat het hebben van veel ‘likes’ bij mensen een vertrouwd gevoel opwekt. De bekende kuddedieren. Als iets populair is zijn mensen sneller geneigd om ook mee te doen. Klopt. Maar dit sociale statussymbool draait niet alleen om het aantal fans dat je hebt. Veel belangrijker is de betrokkenheid van je fans. Aan 10.000 fans heb je helemaal niks als er nul interactie op je Facebook wallpage is.

Wat, of beter gezegd, ‘wie’ koop je bij deze fan-selling websites? Tony Thor van SocialBrawn heeft 10 van deze fan selling-sites getest en geen van allen kwam hier goed uit de bus. Ze kwamen hun beloften gewoonweg niet na om échte fans te leveren. Wat bleek? De meeste ‘fans’ zijn fake. Hordes niet-bestaande mensen, zonder stem, zonder mening en zonder vrienden schijnen je Facebook pagina populair te doen lijken.

Deze fake profielen worden door een computer gegenereerd. Op het eerste gezicht lijken deze fans écht, ze hebben meerdere profielfoto’s, een paar honderd ‘vrienden’ en ‘persoonlijke informatie’. Maar, als je goed kijkt zie je dat er iets geks aan de hand is. Een duidelijke stockfoto als profielfoto en vreemde namen zoals Ector Cisco, Galasso Lail en NikiFasthorse ErnestoHernandez doen al wat vermoeden. En het feit dat deze profielen allemaal precies dezelfde interesses delen, is het bewijs dat deze automatisch zijn aangemaakt. Ze zijn ook allemaal bevriend met elkaar. Het is duidelijk een spook community.

Kwaliteit

De kwaliteit van deze fans is vanzelfsprekend dramatisch. Bijna geen enkele fan-selling site kon in tegenstelling tot wat ze beloofden, echte fans leveren. Degene die dat wél konden deden dat door middel van ‘clickjacking’. Zij gebruikten een illegaal script om mensen te forceren een bepaalde pagina te ‘liken’. Je kan je voorstellen dat je hiermee niet de meest positieve reacties op je pagina krijgt. Sommige pagina’s kregen zelfs vunzige of boze teksten op hun Facebook wallpage als: “WTF I never liked this page”.

De kracht van facebook ligt in zijn viraliteit. Mensen liken je pagina niet op basis van het aantal vrienden dat je hebt, ze liken je pagina om wie je vrienden zijn. Belangrijk is dus ook de vraag: wie zijn de vrienden van je gekochte fans? Het vriendennetwerk van dit profiel is het bewijs van eindeloze rondjes in een spook community. Kortom aan de vrienden van deze gekochte fans heb je ook niets.

Natuurlijk wil je relevante fans, namelijk personen uit het land waar er een link of markt is voor jouw product of dienst. ‘Targeted fans’ (enkel fans uit een specifiek land) zijn duurder dan non-targeted fans (wereldwijd). Fans uit de UK en de VS zijn gewild en daardoor extra duur.

Alsnog geeft deze optie een vertekend beeld van je Facebook statistieken, welke juist zo handig zijn om trends in je doelgroep te signaleren. Demografische statistieken zoals leeftijd en geslacht ondervinden een enorme ruis door deze fake fans. Ook de interesses van je fans zijn vertroebeld. Want naast jouw page vinden deze fans nog minstens 100 andere pagina’s leuk.

Betrokkenheid

Hoe verloopt de interactie met fans die niet betrokken zijn bij je organisatie? En fans die überhaupt niet blijken te bestaan? Fans die met hoge irritatie- en frustratie levels door clickjacking je pagina ‘leuk’ vinden? I rest my case…

Betrouwbaarheid

Het leuke aan een Facebook pagina is, dat het laat zien dat je organisatie menselijk is, de wallpage maakt het mogelijk om één op één te communiceren. En als je dit goed doet straalt dit betrouwbaarheid en transparantie uit. Om die reden kan je fanbase maar beter bestaan uit echte personen: geïnteresseerde prospects, betrokken klanten, kortom mensen die vrijwillig een duurzame relatie met je aangaan.

Als mensen kunnen zien dat je je Facebook fans hebt gekocht, zullen zij hierdoor het vertrouwen in je organisatie verliezen. Wat laat je zien met deze mentaliteit om succesvol te lijken in plaats van het daadwerkelijk succesvol zijn.

Waarom zou je je laten verleiden tot het kopen van fans, als het verkrijgen van échte fans helemaal niet zo moeilijk is? Wanneer je product of dienst toegevoegde waarde heeft voor mensen, zullen zij fan worden en vinden ze je méér dan leuk. Manieren om dit natuurlijke proces te stimuleren zijn:

· Facebook advertising (doelgroepgericht)

· Contests en giveaways

· Virale Facebook applicaties

· Leuke, verfrissende content

· Facebook meenemen in alle andere communicatie

1 jaar! Dat vieren we met Vlekkeloos. Hosting!

Hieperdepiephoeraaa! Vlekkeloos. is jarig, dus dat moet gevierd worden!

Speciaal voor onze klanten hebben we een nieuwe dienst gelanceerd; Vlekkeloos. Hosting!

Vanaf nu kan je via hosting.studiovlekkeloos.nl je domeinnamen registreren, en je hosting betrouwbaar regelen!

vlekkelooshosting

 

 

 

 

 

Hierbij willen we ook alle klanten van Vlekkeloos. bedanken voor hun vertrouwen, zonder jullie hadden wij dit jubileum(pje) niet kunnen redden! BEDANKT!

Nieuw logo Apeldoorn

Het ‘nieuwe’ logo van Apeldoorn

Vandaag kwam ik al browsende het onderstaande bericht van Peter Eemsing (Eigen! Magazine) tegen en hiermee wordt wederom aangetoond dat de gemeente Apeldoorn de ‘eigen’ ondernemers niet stimuleert. Daarnaast is het afgeleverde werk nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.Ik deel de mening van Peter…lees zelf maar!

Vandaag groots in de Stentor: “ Nieuwe logo Apeldoorn past beter bij het blaadje”

Als sceptische lezer denk ik dan: waarom dan? En vanwaar de “geruststellende” mededeling vanuit de gemeente (kennelijk bedoeld voor de sceptische lezer) dat het nieuwe logo zo goedkoop mogelijk doorgevoerd, al het oude briefpapier en envaloppen maken ze eerst op!.

Wat stoort mij dan toch als sceptische lezer?

Ten eerste irriteert me het al jaren dat onze Gemeente niet de moeite neemt om een Apeldoorns buro of kunstenaar te vragen voor dit soort dingen. Deze mensen hebben binding met de stad en weten wat er leeft. Nu krijgt eenzolderkamerbureau uit Zoetermeer (je vraagt je af hoe de Gemeente daar terecht is gekomen), de order van maar liefst 9.500 euro.

Ten Tweede. Was het was wel hard nodig om het bestaande logo op te frissen en waarom kon de Gemeente (die toch niet erg ruim in haar centjes zit) niet wachten tot de stadscommissie haar onderzoek heeft gedaan ter zake de vraag hoe Apeldoorn te promoten buiten de stadsgrenzen? Moet het ontspannen en eigentijds zijn? Past dit bij het nog te vormen profiel over Apeldoorn? Waarom vooruitlopen op de zaken?

Dan als laatste, de gekozen letter is een slechte keuze! De basis voor dit font: de Titillium, is ooit ontwikkeld door een italiaanse studenten van de Campi Visivi’s Type Design Acedemy. Doordat het ‘hippe font’ niet alle vormen bevatte die men van een lettertype verwachte is dit lettertype door ontwikkeld in America door verschillende ontwerpers in samenwerking met de originele designers.

Er werd een lettertype gezocht wat een zacht handgeschreven gevoel had maar wel met een hele duidelijke uitstraling en een precies gebruik. Vooral leraren hadden de behoefte aan een lettertype die het makkelijker maakte voor kinderen om te lezen en leren als alternatief voor een zogenaamd handgeschreven lettertype. Daarom heeft een Amerikaans team de Panefresco ontwikkeld als gratis lettertype voor leraren. En daardoor word dit lettertype ook veel op scholen gebruikt in de lesstof.

Een prachtig initiatief een gratis lettertype, maar doordat iedereen het gratis mag gebruiken is, behalve dan het blaadje, de identiteit van Apeldoorn weg. Want elke slager, bakker en fietsemaker mag dit gebruiken in hun logo of briefpapier. Natuurlijk was dit met het oude lettertype de Univers Condensed ook zo, maar die werd gebruikt in een meer speelse opzet dan nu het geval is. Uiteindelijk is er het blaadje blijven staan met het woord Apeldoorn erachter in een lettertype wat iedereen kan en mag gebruiken, dus geen ‘eigen’ identiteit.

Als slot, het lettertype is genaamd naar een deegsoort, die in veel italiaanse recepten word gebruikt, past ook wel bij onze uitstraling als koekenbakkers!

ps. de Stentor had er inmiddels al wat moeite mee het logo in zijn geheel te gebruiken ;)

pss. wil je ook z’n mooi logo, download het gratis lettertype hier het is nu al een trend bij de ondernemers in apeldoorn ;)

Het ‘nieuwe’ SEO (Search Engine Optimization)

Door Nathan van Letterzaken werd ik op de volgende SEO-infographic op de site van Rene Greve gewezen. Erg interessant, ook voor jullie. Vergelijk hier het ‘oude’ SEO denken met het nieuwe en doe hier op je eigen website je voordeel mee, ofwel vergroot je vindbaarheid in Google! Overigens bouwen wij bij Vlekkeloos. elke nieuwe website met een Search Engine Optimization mindset. Feel free to share!

infographic-seo-ontwikkelingen-2012